Episodul 1: Voi pilota o masina de Formula 1

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 13.05.2008
Luni, 19 mai, voi participa la una dintre cele mai interesante sesiuni de test drive: voi pilota un monopost de Formula 1!

Duminica, in timp ce urmaream de pe canapeaua de acasa Marele Premiu de Formula 1 de la Istanbul, priveam la un moment grafica televiziunii, aceasta explicand virtual fortele care apasa asupra pilotului in decelarare, accelerare si la viraje. In cele mai accentuate cazuri, acestia erau nevoiti sa reziste, pentru cateva fractiuni de secunda, la 6g, forta comparabila cu cea pe care o intalnesc pilotii de acrobatie si la care, se pare, acestia expermineteaza ceea ce specialistii numesc "tunel vizual", cand ti se pare ca totul in jur se "sterge" si vezi doar punctul terminus al traiectoriei.

Cum rezista baietii astia unui astfel de chin fizic care dureaza 90 de minute si ce ii face sa aleaga adrenalina in locul unei meserii ceva mai calme si mai sigure?

Aveam sa primesc raspunsul luni dimineata, cand am fost invitat pe circuitul francez Paul Ricard de langa Marseille, acolo unde voi avea sansa sa fac cunostinta cu piloti profesionisti din Formula 1 (inca nu stiu daca va veni vreunul dintre pilotii titulari Renault, dar sper in continuare) si sa conduc un monopost real din Marele Circ.

A fost unul dintre momentele in care simti ca ce-ai gandit acum doua minute s-a intamplat si in care unul dintre visurile vechi ale tale devin realitate.

Asadar, am sa petrec o zi cu specialistii celor de la Renault. O zi in care voi invata ce inseamna traiectorii, ce inseamna un circuit adevarat, ce inseamna date telemetrice, ce inseamna fizioterapie inainte de cursa (ce ti-ai putea dori mai mult intr-o luni?) si mai ales ce inseamna senzatii tari la volanul unui monopost. Mai mult decat atat, voi pilota o masina din Formula Renault plus un monopost de F1 si voi fi pasager intr-un bipost si intr-un Megane Renault F1 Team din care va scoate untul un profesionist.

Prima regula: nu trebuie sa mananc inainte. Asta e clar. In rest, incerc sa citesc tot ce pot despre o masina de Formula 1, despre ce inseamna date tehnice si statistice, despre ce trebue sa stiu si, mai ales, ce trebuie sa uit cand urc la volanul extrem de complex al unei astfel de masini. Va tin la curent cu progresul.

Ziua Z al celui mai tare test drive la care am luat parte vreodata: luni, 19 mai.

Comentarii (3)

  • frumos frumos
    felicitari Mircea.....te poate lua Miki Alexandrescu de exemplu ! :)
    0 0
  • incredibil
    ce nu as da,ca sa fiu in locul lui M.M !!

    cred ca e cea mai tare aventura din viata ta mestere :D !!

    ai grija:bucura-te de "ziua Z " si poate ne iei si pe noi acolo :) !
    0 0
  • indoieli
    ma indoiesc serios ca vei pilota un monopost de F1, maxim un monopost- si in plus nu merita folosit cuvantul "pilota" pentru asa ceva se presupune o serie de studii si abilitati.In fine, cred ca este un pic exagerata faza cu evenimentul acesta in conditiile in care un monopost de Formula 1 costa cat costa ! adica enorm- nu o sa riste nimeni sa distruga cineva un "obiect" de cateva milioane de dolari. In plus exista si riscul vatamarii corporale - cred ca organizatorii s-au gandit si la asta - deci nu mai exagerati cu pilotajul de monoposturi F1! cel mai mult o sa va plimbe cu un bipost si o sa puteti pilota in simulator ....aia poate!
    cine a facut aviatie si chiar mai mult adica aviatie militara stie despre ce vorbeste. un om normal nu rezista mai mult de o forta 4-5 G - ca sa iei testul acesta iti trebuie 7G - iar daca o masina de F1 ajunge la 6G mi-e greu sa cred ca un om normal o poate pilota fara sa aiba abilitatile native
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru