Red Bull nu renunţă la controversa privind sistemul F-fuct folosit Mercedes

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 23.03.2012
Red Bull Racing insistă că are nevoie de clarificări suplimentare cu privire la sistemul F-duct utilizat de Mercedes, chiar dacă FIA a confirmat de două ori că acesta este legal.

Federaţia Internaţională de Automoblism a confirmat înainte de Marele Premiu al Australiei şi, ulterior, şi înaintea Marelui Premiu al Malaysiei că sistemul F-duct introdus de Mercedes în acest sezon pentru aripa spate este perfect regulamentar.

Anunţul forului mondial a venit pe fondul numeroaselor solicitări ale campioanei mondiale Red Bull Racing, care consideră că sistemul F-duct este activat de pilot, chiar dacă acesta funcţionează în strânsă legătură cu sistemul DRS. Cu toate acestea, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, insistă că are nevoie de clarificări suplimentare cu privire la permisiunea de a utiliza un astfel de sistem.

Întrebat dacă noua clarificare a situaţiei va pune capăt controverselor, britanicul a replicat: "Probabil că nu. Nu este vorba numai depsre mine, şi alţi şefi de echipă aşteaptă clarificări. Este ceva acceptat ca o inovaţie inteligentă, caz în care ne scoatem pălăriile în faţa Mercedes, sau este ceva cu care nu vei avea permisiunea să continui? Acesta este cle mai important lucru de rezolvat şi ar fi bine să obţinem o clarificare în acest weekend".

Totuşi, Horner a admis că este foarte puţin probabil ca FIA să-şi schimbe opinia cu privire la legalitatea sistemului introdus de Mercedes.

"Au fost ceva dezbateri despre Mercedes.

Întrucât monopostul a trecut de toate verificările, trebuie să presupunem că FIA este mulţumită de configuraţia monopostului", a mai precizat el.

Până în prezent, Lotus este singura echipă cu excepţia celor de la Red Bull care a acuzat în mod deschis Mercedes ca sistemul F-duct nu este regulamentar.

Via | Autosport

Comentarii (12)

  • Rusine RedBull
    Acum, ca nu mai sunt in top incep sa arunce cu noroi in cei care au inovatii mai bune. Comportament de echipa de duzina. Rusine!
    20 5
  • Non-fair-play
    Urat. Non-fair-play. In ultimii doi ani au fost primii, si lumea nu a aruncat cu asemenea lucruri in ei. Comportament de murit capra vecinilor. Ma mir insa ca Newey nu i-a calmat, totusi el e geniul echipei, el a creat ce este acolo, astfel m-as fi asteptat la cat e de destept sa realizeze ca nu poti fi intotudeauna cel mai destept, si sa inabuse non-sensurile acestea. In fine, dezgustator cum stiu unii sa faca sport.
    18 4
  • ayrton4ever
    alta e ideea
    ideea e ca pe unde s-a perindat Schumacher cu alaiul....including Ross Brawn... tot ceea ce fac si dreg este tot timpul considerat legal... si asa a fost intotdeauna. Acum de cand Jean todt e presedinte la FIA toate marsaviile se fac pe fata. La fel ca si in era Senna Prost cand Balestre sustinea tot timpul echipele si pilotii francezi.. aminititi-va monoposturile Williams din 92,93. De ce evacuarea celor de la Lotus a fost interzisa chiar inaintea testelor dupa ce aia saracii au muncit la ea toata iarna.... bataie de joc.
    5 8
  • Cristian V.
    Efectul "F-duct"
    Poate sa-mi explice cineva in cuvinte simple ce este acest efect "F-duct". Cum se scurge aerul si ce face el? Adresez aceasta rugaminte si administratorului D. Popescu. Va rog mult as vrea sa inteleg si eu fie in tezte fie in imagini sa pricep si eu nu numai care e avantajul dar cum se produce...
    Multumes
    2 2
  • Din punctul meu de vedere, echipele ar trebui lasate sa aduca orice imbunatatiri cred ca le-ar spori performanta. Multe idei din F1 se regasesc in masinile care circula astazi pe strazi. Pe vremuri F1 era un campionat al inovatiei. Acum, parca ar fi ceva gen monomarca. Toata lumea la fel... n-aveti voie aia, nu aia. Lasa-i domn`le sa inoveze si vor performa. Parerea mea...
    6 0
  • Astia de la RBR...
    ori sunt prosti ori sunt prosti!Le-a spus FIA de 2 ori ca e ok si ei au nevoie de lamuriri suplimentare!
    5 2
  • @Crsitian V.
    Cand pilotul activeaza DRS,prin intermediul unor fante inteligent plasate in aripa spate,aerul este canalizat catre aripa fata,creind apasare suplimentara si aderenta.
    2 1
  • Cristian V.
    @Lev
    Multumesc. Totusi acolo pe unde am mai incercat sa ma dumiresc am "priceput" trei chestii diferite:
    1.Curentul de aer introdus suplimentar accelereaza curgereea aerului si SCADE REZISTENTA LA INAINTARE a aripii
    2.Curentul suplimentar scade forta de apasare si sarcina fiind mai mica creste viteza
    3 Mareste aderenta
    Care dintre ele estee mai aproape de adevar. Imi cer scuze dar trebuie sa fie un principiu de baza care sa elimine contradictia dintre cele trei variante.
    Multumesc mult. Poate pana la urma aflam acest afurisit principiu
    2 2
  • Cristian V.
    Nu mareste aderenta!
    1 0
  • Bogdan
    Ce vrea RBR
    Poate ma insel, dar presupunerea mea este ca cei de la RBR nu s-au prins inca cum este proiectat si cum functioneaza sistemul celor de la Mercedes. Le-ar prinde foarte bine si lor in incercarea de a-i ajunge pe cei de la McLaren si tocmai pentru ca inca nu au spart nuca continua sa puna intrebari in speranta ca din cimiliturile celor de la FIA vor reusi sa puna lucrurile cap la cap.
    Din cate inteleg eu FIA spune doar ca sistemul Mercedes este regulamentar, iar RBR se invineteste de furie pentru ca raspunsul celor de la FIA nu contine nici un fel de detalii tehnice legate de solutia adoptata de echipa parata.
    1 1
  • babuinu
    drs
    cristian v nu sti ce inseamna drs(((
    0 0
  • babuinu
    rastafan stii ce inseamna f1?d unde vine cuvantul f 1?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru