PREVIEW F1 2011: McLaren: Speranţe înnăbuşite de lipsa de fiabilitate

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 11.03.2011
McLaren speră să remedieze la timp problemele de fiabilitate ale noului monopost pentru a putea lupta pentru titlul mondial.

McLaren este pe locul doi într-un clasament all-time al celor mai prestigioase echipe din Formula 1, fiind depăşită doar de rivalii tradiţionali de la Ferrari, însă ultimul titlu mondial cucerit de britanici la constructori datează din 1998.

Chiar dacă Lewis Hamilton şi-a adjudecat titlul piloţilor în 2008, McLaren nu a fost capabilă să cucerească şi trofeul constructorilor, însă speră ca lucrurile să decurgă favorabil în acest an prin prisma celor doi campioni mondiali care alcătuiesc echipa.

Totuşi, numeroasele probleme de fiabilitate înregistrate în sesiunile de teste din această iarnă ar putea reprezenta un handicap dificil de remediat.

OBIECTIVE GENERALE

La fel ca în cazul Scuderiei Ferrari, McLaren porneşte fiecare sezon al Formulei 1 cu un singur gând: cucerirea titlurilor mondiale. Lucru perfect normal, de altfel, prin prisma celor 12 titluri mondiale la piloţi şi a altor opt trofee cucerite în lupta dintre constructori. Misiunea se anunţa însă una mai dificilă decât în deceniul precedent, în condiţiile unui pluton din ce în ce mai echilibrat şi, mai ales, a progreselor înregistrate în ultimii ani de Red Bull Racing şi Mercedes GP (comparativ cu predecesoarea sa, Honda Racing).

MONOPOSTUL MP4-26

Pentru sezonul 2011, McLaren mizează pe un monopost ce include numeroase caracteristici noi, însă care în bună măsură se regăsesc şi pe alte maşini. Principalul punct de atracţie a fost sistem de evacuare, camuflat suficient de bine pentru a fi descoperit doar după ce monopostul a parcurs câteva tururi bune de circuit la Jerez.

Optimismul britanicilor a fost însă afectat ulterior de numeroase probleme de natură tehnică, care au condus la o limitare drastică a numărului de kilometri parcurşi. Acest lucru afectează puternic munca de evidenţiere a soluţiilor optime şi de acumulare de date în perspectiva unui sezon lung, în care testele vor fi din nou interzise.

LINIA DE PILOŢI LEWIS HAMILTON ŞI JENSON BUTTON

Atunci când a sosit la McLaren din postura de campion mondial, Jenson Button a fost creditat cu şanse minime să reziste în faţa lui Lewis Hamilton. În schimb, lucrurile au decurs surprinzător de bine între cei doi, în ciuda unui duel aprins pe circuit în Marele Premiu al Turciei. Hamilton a reuşit să termine în fata coechipierului său la finalul sezonului, însă Button nu a fost departe de performanţele sale, iar din această perspectivă lupta pentru supremaţie se anunţa echilibrată şi în acest an. Ambii piloţi spera să-şi adjudece un nou titlu mondial şi susţin că vor colabora pentru a-şi îndeplini obiectivele personale şi ale echipei, însă McLaren a fost acuzată în mai multe rânduri că aplica ordine de echipă atunci când are nevoie de maximizarea unui rezultat favorabil.

PUNCTE FORTE

  • McLaren este una dintre cele mai experimentate echipe din Formula 1 şi are capacitatea de a obţine performante şi în momentele dificile;
  • Lewis Hamilton şi Jenson Button au demonstrat că pot colabora pentru a ajuta echipa să-şi îndeplinească obiectivele

PUNCTE SLABE

  • fiabilitatea monopostul MP4-26 a lăsat de dorit în testele din această iarnă, ceea ce ar putea afecta programul de dezvoltare

În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber si Force India, Williams, Renault, Mercedes GP si Ferrari iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Red Bull Racing.

Comentarii (15)

  • calibrul pierde din calitate...
    aceasta napasta a cazut inca de cind Newey A. a plecat, apoi mai proaspat anul trecut cind le-a plecat alt inginer de al lor la Ferrari! Le trebuie un inginer pe masura...
    13 0
  • e loc si de putin optimism ,din greseli se invata; ar fi jalnic sa vedem pina la sfirsitul campionatului un podium impartit intre 4 piloti
    8 5
  • McLaren
    are resurse sa progreseze chiar si in momentele mai grele(vezi 2009). In aceste teste, adevaratul potential al monopostului(pace-ul) nu a fost dezvaluit poate din cauza problemelor de fiabilitate sau poate pur si simplu vor sa ascunda acest lucru, de altfel cum multi presupun(sincer, mi-ar place aceasta var). Cert este ca la Melbourne vor veni pregatiti, este un circuit care li se potriveste foarte bine. Sunt sigur ca maine in ultima zi de teste Lewis va scoate cel mai bun timp al acestor ultime teste de la Barca. Go Lewis. Bafta McLaren!!!
    9 8
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    Frumoase prezentarile echipelor pentru ca pana la urma sunt multe si fiecare are farmecul ei :) Cat despre ce spun fanii McLaren, sa-i lasam in pace sa se amageasca singuri. McLaren a nu a revenit in 2009 de nicaieri pentru ca era prea tarziu sa mai revina. Au avut o sansa in 2009 si nu fructificat-o. Asa cum si alte echipe si-au jucat prost sansa in 2008, 2009 si evident 2010. Dar daca McLaren is ascund forma crezand ca fac bine, imi pare rau pentru ei, pentru ca asta este probabil cea mai mare greseala pe care o pot face. Teste sunt foarte importante si sunt destul de limitate ca numar. Fiecare tur conteaza si asta o stiu si eu foarte bine!
    10 10
  • Beyond My Fear - Ba! Tu nu sti altceva?
    Ba, nu stiu care dintre fani se amagesc singuri mai tare, eu tind sa cred ca tu esti cel mai amagit si frustrat! Care e echipa ta preferata, care e pilotul tau preferat? CAND AU CASTIGAT ULTIMA DATA UN TITLU? In 2007, asa de mult? Ce vrei tu de fapt? Nu raspunde la intrebare, TACI! Imi place ca-ti revi repede dupa un esec si te imbeti repede dupa o victorie, asta denota instabilitate emotionala. Nici nu a inceput campionatul si tu sti deja cine e bun. Stai calm, incearca macar sa o faci! Campionatul e lung si se pot intampla multe.
    Incercand sa comentez la subiect: McLaren nu pare sa stea bine in teste, dar problemele de fiabilitate sunt binevenite acum. Este mai bine sa ai probleme in teste decat in curse, fiecare defectiune va fi remediata si posibilitatea de reaparitie a acelei probleme va fi diminuata. Inginerii vor gasi rezolvarea pentru problemele ivite.
    Sa stam linistiti si sa vedem primele curse!
    7 9
  • Neo, nu baga batu-n gard:)
    10 2
  • ctlnmihai
    mclaren
    După teste într-adevăr Mclaren nu sunt favoriți dar nici cei de la Ferrari nu pot fi siguri de câștigarea titlurilor..singurii care au progresat în teste față de anul trecut au fost cei de la Red Bull .. cât despre Neo și alți fani Ferrari care fac mișto acum la începutul campionatului ca la sfârșit în cazul unui eșec să adopte poziția struțului..campionatul e unul lung ,Red Bull sunt favoriții principali și Ferrari pare a fi într-adevăr singurul lor adversar mai de temut ,asta e cam tot ce putem deduce până acum...
    6 7
  • Nu ascund nimic Mclaren
    Pur si simplu este vorba de alt esec. Nu vreau sa dau in ingineri si echipa pentru ca de bine de rau sunt preferatii nostri (ai mei, ai lui rayn380, ai lui CtinMihai, Drako etc), dar chiar nu mai au nici o scuza anul aceasta. Acuma eu ca si fan al lor sunt pus in postura celui mai mare idiot de pe acest forum :( Am ajuns ca Becali sa ma imbat cu apa rece si sa trambitez sus si tare cat de tare e Steaua mea si ca ii spargem pe toti, cand de fapt acum m-am acoperit cu tot ridicolul din lume. Sa revina Ronn si sa faca niste concedieri in randul designerilor si al proiectantilor. Este inadmisibil ca al 3 an la rand sa nu reusesti sa faci o masina sa fie in stare sa castige curse incepand din luna martie, avand in vedere uriasul rezervor de resurse umane si mai ales tehnice de care dispun. Martin ii prea moale, prea diplomat, nu poate sa tina in frau 800 de angajati care sa ii stie de frica si sa fie in priza 24 din 24, cum erau cand era Ron la conducere. Nu va mai imbatati cu apa rece ceilalti fani Mclaren, cum ca testele nu conteaza deloc. Ba conteaza, mai ales ultimele 2 sesiuni de teste, cand toti se pregatesc pentru prima cursa. In aceste ultime zile, echipa tot ar fi incercat un timp foarte rapid, ca si in calificari, dar din pacate mereu au fost departe. Nici putere sa ma uit la F1 cand incepe nu mai am, sa vad cum o sa fiu umilit de Ferrari si Red Bull. Eu cred ca greseala la Mclaren este ca nu poate fi vorba de o evolutie a monopostului, deoarece la Mclaren sunt doua echipe de ingineri diferite, fiecare lucrand la monopostul dintr-un singur an. Newey sau Brawn, chiar Aldo Costa raspund de ambele masini. Pacat. Lewis nu va ma sta din 2012 la ei, ar fi si cretin sa isi prelungeasca contractu cu Mclaren, deoarece nu i se da sansa sa lupte pt titlu din start.
    9 5
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    @ctlnmihai: Nu te plictisesti sa tot delibetezi prostii si rahaturi toata ziua? Pozitia strutului ti se potriveste tie, la fel ca si pozitia ratatului care nu se pricepe la nimic si toata ziua stie doar o poezie: Ura Ferrari. Sincer, te inteleg ca esti importent intelectual, inteleg ca nu te pricepi deloc la Formula 1 si probabil la orice altceva, dar sincer... exista tratamente si ajutor medicamentos. Daca nu ai bani pentru el, vinde-ti un rinichi si se rezolva treaba. Nu stiu cat se imbata fanii Ferrari, dar stiu ca tu te imbeti tot timpul. Si nu ma refer la figurat. Testele nu conteaza, pentru ca sunt asa de forma facute. Progrese fata de anul trecut au facut vreo 5 echipe, dar tu nu ai nici cea mai mica idee despre Formula 1. Din pacate!.

    Daca totusi te plictisesti si intr-o zi te hotarasti ca poate Formula 1 inseamna mai mult pentru tine decat "Ua Ferrari" iti recomand cateva carti, poate si cateva site-uri de unde poti sa inveti sau sa studiezi cam ce inseamna Formula 1. Daca nu ramai la seminte si te poti uita la orice alt sport vrei tu pentru ca oricum esti paralel si nu intelegi nimic. Iar de apreciat Formula 1, nu cred ca ti-a placut niciodata si sincer, nu cred ca esti fan McLaren sau al oricarei alte echipe. Un singur lucru stii si orice ce ai face, esti limitat doar al el.
    8 7
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    ce să spun domnule.. credeam c-ai trecut de faza cu semințele ..mai impotent intelectual decât ești tu nu sunt.. dar îți înțeleg reacția .adevărul supără...
    7 7
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    @ctlnmihai: Haide sa fiu fair play cu tine si sa-ti spun ce mintea ta nu intelege: a trecut 2008, s-a terminat si sezonul 2009 si s-a terminat si sezonul 2010. Au fost bestiale din multe puncte de vedere, dar au trecut. Incepe un alt sezon si se pare ca tot nu poti intelege asta. Nu eu trebuie sa trec de faza cu semintele, ci tu. Daca nu-ti aduci aminte rahaturile spuse de tine anul trecut, iti amintesc eu ca de fiecare data cand castiga cineva in afara de favoritii tai, erai primul care ii scuipai, iar daca cumva castiga Alonso sau un pilot Ferrari, scupai si mai mult. Nu seminte ci venin ca sa fie faza poetica. Initial a fost distractiv sa ma cobor la nivelul tau, chiar daca stiam ca ai mai multa experienta dar sincer a devenit monoton. Am acceptat de mult ca esti impotent intelectual si ca nu poti mai mult. Shit happens. Dar sincer, nu faci decat sa-ti bati joc de fanii Formulei 1, indiferent de culoare si favoriti. Adevarul te supara pe tine, eu nu am de ce sa ma ascund sub diferite nume ca tine. Nici nu umplu site-ul asta de frustrarile si rahaturile pe care le scrii in fiecare zi.

    Pentru tine Formula 1 nu reprezinta nimic, singurul "raison d'etre" pentru tine este doar "Ua Ferrari". Nu o sa te vad niciodata laudand un alt pilot sau o alta echipa, asa cum nu te-am vazut niciodata bucurandu-te de evoluatia altor piloti, dar te-am vazut bucurandu-te doar de esecurile celor de la Ferrari. Cam atata stii tu si atata poti. Pacat, dar era de asteptat. Daca aveai capacitate de a accepta si de a respecta fanii si echipele din Formula 1 poate era altfel, dar pur si simplu nu esti capabil de asa ceva. Grow up, lumea se schimba si doar tu ramai in urma. Si ca fapt divers, uita-te odata in oglinda, o sa-ti dai seama cat de mult iti place Formula 1 si singur. Iti spun eu, nu o sa vezi nici pasiune si nici dragoste, bucurie sau altceva. O sa vezi doar un mare gol, vid.

    Timpul trece, oamenii cresc se schimba, uita-te si tu atent si citeste alte comentarii, poate pricepi cum sta treaba.
    6 8
  • @Mirciule
    Mclaren a fost si ramane o echipa MARE in F1. Si are in continuare nevoie de sustinerea unor fani ca tine, iti apreciez dedicatia si pasiunea cu care traiesti fenomenul. Daca vei avea rabdare vei vedea ca rezultatele vor veni. Sa stii ca asteptarea are farmecul ei:) si face parte din joc.
    11 2
  • ctlnmihai
    neogalaxy
    ești și ipocrit pe deasupra Neo.. de parcă tu n-ai jignit pe nimeni pe aici...apropo de fair-play să înțeleg că până acum n-ai fost??
    5 4
  • ctlnmihai
    neogalaxy
    vorbești de respect față de fani și ai uitat de jignirile aduse lui mad79 de către tine : ) ,și pot să pun pariu că votezi cu plus comm-urile jignitoare are unor fani ferrari de genul ivan sau mavric :)așa că nu mai da altora lecții de bună purtare.
    5 4
  • Merci Mihai
    merci de pont Mihai.
    Acuma înțeleg de ce este supărat Mavric pe Schumacher, era fan Schumi dar mai presus de toate fan Ferrari! Se simte trădat sărăcuțul.
    Mavric ce suflețel sensibil ești...
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru